ای که نامت دوای دردمندان عالم و یادت شفای بیماران است

آدرس:

مشهد، بلوار وکیل آباد، نبش دانش آموز 2

تلفن تماس:

051-38655695 - 09335172230

والدین نمایشی و کودک مدلینگ

گاهی اوقات در خیابان، مراسم عروسی و مهمانیها، کودکانی ۶، ۷ ساله می بینید که صورت، موها و پوشش خود را همانند یک مدلینگ، آرایش و بزک کرده اند،
این مساله، در اغلب موارد، ناشی از احتمال ابتلای مادر و گاهی پدر به اختلالاتی همچون اختلالات هیستریک، نمایشی و افسردگی دوقطبی دارد،

چرا که کودکان، اصولا از نظر اخلاقی، تا سن ۱۱-۱۲ سالگی، در مرحله رشد اخلاقی دختر خوب- پسر خوب هستند، یعنی از دیدگاه این کودکان، بچه خوب، بچه هستش که خوب درس بخونه، حرف بابا و مامانشو گوش بده، دروغ نگه، خوب بازی کنه، بچه های دیگه رو اذیت نکنه و به طور کلی، مطیع والدینش باشه.
اما هیچ اشاره ای به جذاب بودن، زیبا بودن و مورد علاقه جنس مخالف بودن ندارد، یعنی در این سن، کودک از نظر عاطفی، هیجانی و شناختی، هیچ علاقه ای به جنس مخالف ندارد، و منبع تایید شدن این کودکان، والدین و افراد بزرگسال هستش، نه جنس مخالف.
پس اگر خلاف این مساله اتفاق بیفتد، باید حتما به وجود احتمال اختلالاتی همچون اختلال شخصیت نمایشی، هیستریک و اختلال افسردگی دوقطبی در مادر این کودکان شک کرد. چرا که رفتارهای تاییدطلبانه و نمایشی مادران، باعث میشود کودکان زیر ۱۲ سال، نسبت به آرایشهای زنانه علاقه نشان دهند و خود را یک مدل زیبا تعریف کنند، نه یک دختر خوب- پسر خوب.

پیام بگذارید

(0 نظر)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *